Direktlänk till inlägg 8 juli 2008

Allmäna tankar och Tiden

Av Anny - 8 juli 2008 22:51

Så var bloggen skapad, igen. Den här gången vill jag inte att fok jag känner ska hitta mig eftersom det kan hända att det skrivs saker jag helst inte vill att mina närmsta vänner ska veta om. Bloggtiteln säger väl en hel del om hur jag känner just nu, vet inte riktigt vem jag är längre, den där andra tjejen som jag kände tycks ha försvunnit helt och hållet på riktigt nu. Känns ganska tomt utan henne men samtidigt är jag glad över att inte vara samma människa som då för ett halvår sen. Då jag hoppades på att ta så lite plats som möljigt och inte bli riktigt sedd, fastän alla klart vill bli sedda. Men tider ändras så snabbt att man sjålv knappt hinner med och så plötsligt står man där och tänker vart fan tiden tog vägen och vad som egentligen hände med världen. Känns ibland som om man plötsligt vaknar upp ur någon slags dvala där ingenting liknar verkligheten, och inser att man faktiskt är en helt annan människa än man föreställt sig. Plötsligt har man saker att ta hand om och får nästan panik över hur snabbt allting händer och hur snabbt tiden går. Men ändå inte. Det är det här som är så sjukt förvirrande. Jag brukar säga att jag ser tiden som min värsta fiende. Antingen är den någonting oerhört irriterande som bara skapar panik och ångest, eller så finns den helt enkelt bara där för att hålla reda på oss på ett ytterst irriterade sätt. Blir t.o.m paranoid ibland när det känns som om klockan väntar på att jag ska göra någonting och inte bara stå där och sjålv vänta, som ett litet barn. Men det är ju det jag är..ett barn. Eller inte riktigt så liten som det kanske låter som men ändå är jag så långt ifrån vuxen ålder om man ska räkna hur länge en människa lever. Undra hur länge jag kommer att leva egentligen. Det beror väl helt på hur tiden anpassar sig, eller?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anny - 14 juli 2008 21:24

Har inte skrivit här på ett tag, har varit borta lite här och där och har helt enkelt inte funnit tid till det. Iaf...Imorron drar det iväg till Tyskland och Berlin, då min pappa ska jobba och jag och mamma får 4½ dag att spendera i staden. Vi kommer...

Av Anny - 10 juli 2008 19:29

Precis kommit hem efter en otroligt lyckad dag med en av mina bästa kompisar. Vi träffades på stationen i Lund vid 9 tiden imorse och åkte därifrån vidare till Helsingborg, bara för att. Vi älskar att vara där för det är sådan nostalgi känsla över de...

Av Anny - 9 juli 2008 20:19

Blir så jåvla ledsen varje gång. Förlåt för att jag inte är lika perfekt som min bror, förlåt för att allt jag gör bara blir fel men det var fan ni som bestämde att ni ville ha ett barn till, så låt mig få vara som jag är då! Aldrig är ni nöjda med d...

<3

Av Anny - 7 juli 2008 19:09

Nobody knows who I really amI've never felt this empty beforeAnd if I ever need someone and come alongWho's gonna comfort me and keep me strong?We are all rowing the boat of fateThe waves keep on coming and we can't escapeBut if we ever g...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards